Dani otvorenih vrata udruga '14

Strukovna udruga za promicanje dobrobiti djece "Portić" i Udruga za pet therapy Indeficienter Vinkuran u sklopu Dana otvorenih vrata Udruga organiziraju aktivnosti za poboljšanje kvalitete života naših korisnika. Cilj je poticati i razvijati aktivnosti usmjerene na organizaciju i profesionalni pristup pri izvođenju aktivnosti s djecom uključujući terapijske pse. Aktivnosti će se odvijati 6. lipnja 2014. u Osnovnoj školi Nikola Tesla i Strukovnoj udruzi Portić.

  • Osnovna škola N.Tesla u 9:40 - učenicima 5.C razreda predstavit će se program BollDog, (prevencija nasilja) radionicu vodi gošća iz Italije gđa. Gaudimonte
  • Osnovna škola N.Tesla u 10:45 - učenicima 2.B razreda predstavit će se program Read Therapy (čitajmo psima) radionicu vodi prof. Goranka Rosanda Furlan
  • Strukovna udruga Portić, Trg Svete Barbare 5/1 grupi od 10-ak djece predškolske i rane školske dobi i pripovjedačima priča - "Tetama pričalicama" predstavit će se program Read Therapy (čitajmo psima) radionicu vodi prof. Goranka Rosanda Furlan.

Nekoliko crtica o programu R.E.A.D. je kratica za Reading Education Assistance Dogs  – licencirani program registriran pri Intermountain Therapy Animals u Sjedinjenim Američkim Državama 1999. godine. Program R.E.A.D. jedinstveni je program osmišljen kako bi se djeci pomoglo da poboljšaju sposobnost čitanja i komunikacijskih vještina uz pomoć posebne metode: dijete čita psu. Pas u progamu R.E.A.D. terapijski je pas koji, zajedno s voditeljem (vlasnikom-volonterom), odlazi u škole, knjižnice i slične ustanove, gdje sluša djecu koja mu čitaju.

Zašto uopće čitati uz psa? Čitanje psima djeluje opuštajuće na korisnika. Pas pažljivo sluša, ne procjenjuje, ne kritizira niti se ruga. Pas dopušta djetetu da čita vlastitim ritmom. Dijete pred psom nema straha kao pred vršnjacima. Čitanje psima je zabavno. Kod djece koja čitaju psu često se opaža napredak na mnogim područjima. Počinju bolje čitati, zaboravljaju na smetnje pri čitanju, lakše razumiju pročitani tekst i o njemu razgovaraju. Kada se opuste, postaju samopouzdaniji, a poslije imaju manje teškoća u čitanju pred vršnjacima. Tako postaju i društveno snalažljiviji te se lakše uključuju u druge aktivnosti.